Logo
DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu

DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu

Nowe samochody w niemieckiej serii wyścigowej DTM powinny być szybsze od poprzednich o 2-3 sekundy na okrążeniu, twierdzi Mike Rockenfeller z Audi.

Na sezon 2019 w cyklu Deutsche Tourenwagen Masters dość poważnie zmieniają się przepisy techniczne. Wchodzą przede wszystkim mocniejsze silniki. Wolnossące V8 o pojemności czterech litrów zostaną zastąpione przez turbodoładowane, czterocylindrowe, dwulitrowe jednostki, generujące około 620 koni mechanicznych. Zawodnicy będą mieć zatem gdzieś 100 KM więcej niż dotychczas.

DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu

Producenci opracowali także zmodyfikowaną aerodynamikę, zapewniającą większy docisk.

Nowe auta już testowano na torze. Rockenfeller jest pod wrażeniem ich osiągów.

Spytany, o ile szybsze okażą się tegoroczne maszyny, mistrz DTM z sezonu 2013 odpowiedział: „W zależności od toru, czasy okrążeń będą lepsze o dwie-trzy sekundy".

„Teraz szybciej wchodzisz w zakręty i nieco dłużej hamujesz. Pokonujemy proste w krótszym czasie, ponieważ uzyskujemy wyższe prędkości - może pierwszy raz przekroczymy 300 km/h. To byłoby fantastyczne i zdecydowanie powinno być możliwe przy włączonym DRS oraz jeździe w cieniu aerodynamicznym".
DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu
Komentując nowy silnik, Niemiec ekscytował się: „Mamy około 100 koni więcej. Oczywiście można to poczuć. Silnik ma większy ciąg".

„Uczucie przyspieszania nawet na czwartym, piątym, szóstym biegu jest fantastyczne. Dostajesz ogromną moc, kiedy tylko uruchamia się turbo".
DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu
„Opony są takie same, ale 100 dodatkowych koni napędza tylne koła, dzięki czemu kręcą się szybciej. Obciążenie jest większe, zwłaszcza dla tylnej osi".


Turbodoładowane jednostki zarazem inaczej brzmią. Są nieco mniej głośne, ale Rockenfeller cieszy się ich dźwiękiem podczas redukcji biegu.
DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu
W tym roku w DTM zobaczymy znowu trzech producentów, niemniej jednak zmienił się ich skład. W mistrzostwach zostały marki Audi i BMW, natomiast odszedł Mercedes. Na jego miejsce pojawił się Aston Martin.

Sezon ruszy tradycyjnie na początku maja.

2019-01-02 - G. Filiks

0

Komentarze do:
DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu