Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zatwierdziła nowe przepisy dla kategorii LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Regulamin, który wejdzie na sezon 2020/2021, między innymi zamieni samochody najwyższej klasy w pojazdy przypominające wyglądem seryjne auta.
Ubiegłego roku informowaliśmy o rozmowach na ten temat, dziś upodobnienie wyścigówek LMP1 do cywilnych pojazdów jest już przesądzone.
Producenci będą mogli zaprojektować swoje maszyny tak, by nawiązywały wizualnie do któregoś z ich drogowych supersamochodów.
Będzie to niejako reaktywacja znanych z końcówki lat 90. i początku pierwszej dekady XXI wieku prototypów GTP.
Dzięki całemu zabiegowi LMP1 może odżyć. W tej chwili w najwyższej kategorii startuje już tylko jedna marka samochodowa: Toyota (reszta stawki to prywatne zespoły). Natomiast podczas ustalania nowych przepisów do rozmów usiadło ich pięć: Toyota, Ferrari, Ford, Aston Martin i McLaren.
Wiadomo też, że ma nastąpić aż 75-procentowa redukcja budżetów teamów i spadek zaawansowania technologii hybrydowej. Poza tym, producenci podobno nie będą musieli konstruować samodzielnie systemu odzyskiwania energii. Jeśli zechcą, skorzystają ze standardowego.
2018-06-07 - .
0
Komentarze do:
WEC: Prototypy LMP1 zostaną upodobnione do seryjnych supersamochodów