Logo
WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami

WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami

Długodystansowe Mistrzostwa Świata wprowadziły korekty, które mają zwiększyć szanse prywatnych prototypów LMP1 w rywalizacji z hybrydowymi samochodami Toyoty.

WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami

Toyota w zeszłym miesiącu nie dał najmniejszym szans rywalom w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zwyciężyła z przewagą aż 12 okrążeń nad najlepszym z prywaciarzy - autem Rebelliona.

Datego teraz zmodyfikowano kontrowersyjne zasady równoważenia szans poszczególnych samochodów - tzw. Equivalence of Technology (w skrócie EoT).

Największą zmianą jest usunięcie obiecanej Toyocie 0,25-sekundowej przewagi na okrążeniu. Na Le Mans była to warte dwa razy więcej.

Poza tym zwiększono przepływ paliwa dla niehybrydowych pojazdów ze 108 do 115 kg/godz., umożliwiono szybsze tankowanie ich podczas pit-stopów, a także pozwolono, aby auta z wolnossącym silnikiem (dwa Rebelliony i BR Engineering wystawiany przez zespół DragonSpeed) były lżejsze o 15 kg.

Nowe zasady będą obowiązywać od następnej rundy sezonu 2018/2019 - sierpniowego wyścigu na Silverstone.

2018-07-19 - G. Filiks

2

Komentarze do:
WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami

haha 2018-07-21 12:07

tak właśnie trzeba reagować na dominację jakiegokolwiek zespołu w jakiejkolwiek serii.Przykłady mozna pokazywac w wielu seriach:WEC,MotoGP,DTM,Indy .Tylko F1 stoi w przepisach i regulaminach sprzed 20 lat i jeszcze kierowcom za ostre sciganie sie wlepiaja kary

Hubert15 2018-07-27 13:22

Pewnie, niech zmieniają przepisy. Wtedy wszyscy przekonamy się, że Toyota nadal jest bezkonkurencyjna i nikt tego nie podważy :-)